en dag


De mest negativa med att inte ha sin helt egna lägenhet är alla köksprylar som istället för att stå framme och vara fina istället ligger i flyttkartonger på vinden hemma hos mamma och pappa.
Att flytta omkring så pass som jag gör, (flyttar för tredje gången på lite mer än 8 månader nu den första februari) det har sin charm i sig. Absolut. Man får träffa och lära känna nya människor hela tiden och knyta nya bekantskapskretsar. Vilket jag älskar. Men samtidigt får man aldrig den där riktiga hemma känslan som man får i sitt eget ställe. Inte ens att ha sin egen andrahandslägenhet fick den känslan att komma fram. Man är fortfarande låst ifrån att göra om och inreda som man själv vill. Måla. tapetsera och spika upp hyllor eller tavlor.
Det är ju trotts allt inte mitt.

Men någon gång. När jag hittat den staden jag vill bosätta mig i en längre tid. Då. Äntligen. Ska jag skaffa mig min egen lägenhet. Tömma den totalt och börja om på noll. Få allt precis så som jag vill ha det.
Kanske blir det i Stockholm? Kanske kommer jag tillbaka till Uppsala? eller blir det någon helt annan stans i Sverige, världen? Vem vet?
Men än är jag inte där. Så nu ser jag fram emot att flytta in hos två nya människor. Och ja längtar. Precis hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Instagram