tekniska museet

 
Igår söndag klev vi upp relativt tidigt här hemma efter en lördag framför film och tidigt i säng. Vi stoppade lite frukost i magen och gjorde oss klara för att spendera en stund på tekniska museet. Något besvikna tog vi oss tillbaka till stan för att smaska i oss en varsin mjukglass. Med halva glassen kvar och tappad i havet köpte vi med oss alla de tänkbara städprylar vi kom över och storstädade exakt HELA lägenheten...
 
Veckans första arbetspass är avslutat och jag har precis kommit ur duschen och landat framför TV:n. En relativt kort arbetsvecka väntar. Skönt. Mindre skönt, roligt och avslappnande är gårdagens slutresultat av våran nya så kallade regering. Vet inte riktigt vart Sverige är på väg just nu. Allt känns som en ända stor mardröm som det inte går att vakna upp ur riktigt. Att 13 (!!!) % av Sveriges befolkning stödjer ett nazistiskt, rasistiskt, homofobiskt, antifeministiskt parti går inte att beskriva. Att det finns människor i min närhet (av facebook att tolka) skrämmer mig nästan mer. (Vad har ni okunniga människor gjort de senaste åren? Suttit inne och gömt er för världen??)
Finner helt enkelt inga ord över vad som precis hänt. Men att jag är helt uppriktigt livrädd går inte att undgå..
Svenska folket, vad fan har ni gjort??
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Instagram