sjukling iväg på äventyr

I fredags efter jobbet höll jag på att däcka här hemma av trötthet och pga en förkylning som var på ingång. Men när Hoffmaistro skulle ha gratiskonsert fanns inga andra allternativ än att slira om och dra in mot stan.
Men bara 20 min senare blir himmelen allt mer svart och strax efter att näääk och nimo intog scenen kommer ovädret och himmelen bokstavligen öppnade sig. Det blixtrade, blåste och regnet verkligen ÖSTE NER.
 
Att sen vakna med feber i kroppen och en hals som värkte blev jag hemma från jobbet samt att mitt deltagande i midnattsloppet ställdes in. Jag sov tills klockan slog 17:00, då jag började kika första säsongen av Suits (som jag förövrigt är totalt besatt utav. Har redan kollat klart på so1...) och somnade igen några timmar senare. Ytterligare en dag sängliggandes väntade idag söndag och efter ytterligare en drös timmar av sömn började kroppen äntligen återfinna sig i någonting man kan kalla. Normalt tillstånd.
Dock börjar halsen krångla igen så morgondagens planerade träningspass mellan mina två jobb känns bara dumt. Åker trotts allt till Turkiet om 5 dagar.
Vägrar vara sjuk då. Att vara frisk går den här gången före eventuella rutor. så att säga haha. Får lägga krutet i köket istället...
 
 
På tal om Turkiet. För cirkus 1,5 år sedan (maj förra året) va jag och Lina där på en lugn och mysig resa. Och satan i gatan vad mycket som har hänt sedan dess. Inte bara det att denna arm är bra mycket mer bläckad. Jag har gått ifrån brunt till rött till svart till blont hår. Jag har flyttat och bytt stad två gånger. Jobbat på 4 olika ställen varav 1 är helt otippat. Jag har lärt känna otroligt många nya människor. En del riktiga vänner för livet...
Ja det har varit ett helt fantastiskt år och jag ser så galet fram emot nästa.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Instagram