fråga angående 50mm f/1.8

Anonym om Kamerautrustning:
skulle inte du kunna skriva ett inlägg om det nya objektivet. vad de är bäst till, tex närbilden eller om de blir bra kort på längre avstånd. och va du tycker är bra/mindre bra med de! skulle vara jätte bra!


Svar:
Självklart kan jag försöka med det. Men vet inte om du kommer bli så nöjd med svaret, om du får ut de du vill helt och hållet. Men jag skall göra ett försök!:)

Eftersom att jag hitills mest bara har fotat mat, blommor och vardagliga händelser (i sort sett bara det jag fotar) kan jag inte jämnföra riktigt så mycket som jag fått känslan utav de du kanske skulle vilja. Men jag tycker objektivet fungerar kanon till just det. Man kan med den låga bländaren få väldgt intresanta bilder, ett objekt riktigt fint i fokus liksom. Det ända mindre bra jag skulle kunna tänka mig är att närgränsen bara är på 45cm. Men eftersom att det är ett fast objektiv och som jag uppfattar det är bilden lite insomad i sig kan man komma väldigt nära ett specifikt objekt. Men inte alls som macro bilder, verkligen inte. Men jag är super nöjd med objektivet och ångrar inte en sekund att jag köpte det och inte heller en krona! 

Kännde att det blev ett ganska flummigt svar... Men somsagt så är jag väldigt nöjd med objektivet och att fota hyfsade närbilder fungerar kanon lika väl som vardagliga händelser. Så det skulle jag nog säga att det fungerar bäst till.  Hoppas du inte blev förvirrad utan fick lite svar på frågan/frågorna iaf! :) 

Kommentarer
Postat av: Pia -Smilinggirls!

sv: Ja, en fjärris är underbar! :)

Måste du vara utan den sen kommer du känna dig naken, lovar! ;) haha

2011-04-29 @ 23:18:16
URL: http://smilinggirls.blogg.se/
Postat av: A N G E L I J N A

fin blogg :)

2011-04-30 @ 11:06:12
URL: http://angelijnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Instagram